Skip navigation

Intresserad av en ny skrivmaskin?

När man surfar runt på författande, och verktyg för detta, upptäcker man hela tiden nya saker. En sådan ny sak var för mig Q10, en texteditor som tydligen anammar något som kallas distraktionsfri textinmatning. Det är något som tilltalar mig mycket då fokus kanske inte alltid hålls på plats när man som jag gärna annars jobbar i Google Docs. Det saknades dock en del saker i Q10 för att göra den till mitt arbetsredskap. Två krav jag har på en ordbehandlare är bokmärken och att den kan läsa och skriva RTF-filer. Det första eftersom jag hoppar i texten oavbrutet, och det senare för att jag helst bara har ett enda långt dokument med research, utkast och olika versioner av texten.

Istället för att fortsätta leva med Word, mallar och andra småprogram beslöt jag mig för att göra en egen texteditor som jag faktiskt använder, och trivs med. Dessutom tänkte jag dela den med er, och skapade denna blogg. Inte bara för att marknadsföra en gratis programvara, utan också för att marknadsföra mig själv i viss mån. Vi får väl se hur det går med den saken. Under tiden får ni gärna titta lite på min nya skrivmaskin –

Chicago 8.

Kommentera

